Przejdź do głównej zawartości

[F] Medyczne combo - Ziemia

Poniższa formacja, tak jak pozostałe na tym blogu, jak najbardziej należy do grupy f2p - problem z nią jest taki, by skompletować cały jej skład potrzebny jest czas. Wiele czasu. Efekt? Do oceny własnej.


Medyczne combo

Podstawę formacji stanowią dwie postaci, których umiejętności uzupełniają się we wspaniały sposób. O ile do uzyskania jednej z nich potrzebujemy wytrwałości w kompletowaniu fragmentów podczas eventów, tak zwerbowanie drugiej wymaga już raczej szczęścia. Do skompletowania drużyny potrzebujemy oczywiście głównego bohatera - oznacza to, że wciąż pozostaje nam wolne miejsce w składzie. To właśnie z tej przyczyny postanowiłam, by formacja ta miała dwie wersje.

Medyczne combo v.1

Skład

Pierwsza wersja drużyny, jaka przyszła mi na myśl, składała się z następujących ninja:

  • Main Ziemi - z kolejnością umiejętności 33343, summon: Gamaken
  • Choza Akimichi - do zdobycia za punkty w Sklepie Czasoprzestrzeni (Space Time Shop) lub z eventów, ja wylosowałam go z Lucky Ninja Pack podczas eventu Lucky Dice
  • Chiyo [Marionetki Chikamatsu] - super rzadki ninja do dostania w Skrzyni Zwojów, jej fragmenty można kupić za punkty podczas niektórych eventów (mnie jej kolekcjonowanie zajęło 2 takowe eventy)
  • Yamato - łatwy do zdobycia ninja, którego zdobyć można podczas losowań w większości skrzyń, dostępny do skolekcjonowania w 8 ostatnich etapach Kampanii Elitarnej na 70-tym poziomie

Ustawienie



Choza spełnia funkcję tanka, dlatego znajduje się na samym początku środkowej linii. Tuż za nim mieści się Chiyo, która skrywa za swymi plecami głównego bohatera - sprzyja to pierwszeństwu tajnej techniki Chiyo. Ustawienie Yamato na samym dole sprawia, że w przypadku napotkania na swej drodze przeciwnika z barierą niepasywną, który postanowi utworzyć ją w tej samej rundzie, co Yamato, bariera Yamato zostanie utworzona na końcu, a co za tym idzie, przetrwa na polu walki, tłumiąc barierę przeciwnika.

Techniki



  • Earth Style - Super Lightened Boulder Jutsu - są dwa powody, dlaczego warto użyć tej techniki. Po pierwsze, pozwala na wykonanie standardowego ataku każdej postaci dwa razy w jednej rundzie, co zwiększa szansę na rozpoczęcie chase combo. Po drugie - i kluczowe - usuwa jedną warstwę debuffów, co przyda się głównie do walki przeciw ninja używających paraliżu i unieruchomienia (oba efekty skutecznie przerwałyby kluczowe dla tej formacji chase combo).
  • Earth Style - Petrifying Jutsu - przydatne, gdy nie posiadamy w drużynie medyka. Nakłada na najbardziej rannych ninja tarczę, która przyjmie część obrażeń, nie raz ratując nas z opresji. Tarcza ląduje głównie na Chiyo i Yamato.
  • Earth Style - Stone Fist Jutsu - Fall - kontynuuje chase Chozy
  • Wood Style - Universe - "drugi" standardowy atak. Nakłada na wroga efekt unieruchomienia i rozpoczyna chase combo Chozy.
  • Defense Knowledge - zwiększa obronę o 20% (daje szanse na przetrwanie Chozie 1-wszej rundy w walce z przeciwnikiem o sile większej od naszej) i podnosi odporność o 60%, co sprawia, że po nałożeniu na ninja tarczy dostaje ona więcej punktów, w efekcie czego ninja w naszej formacji wolniej tracą punkty życia
  • Gamaken - złoty chowaniec, który zapętla chase combo Chiyo


  • Super Expansion Jutsu - daje początek chase combo. UWAGA! Gra traktuje tę technikę jako atak standardowy, jej użycie nastąpi po wykonaniu wszystkich pozostałych zaplanowanych technik specjalnych na polu bitwy.
  • Expansion Jutsu - daje szansę na rozpoczęcie chase combo.
  • Akimichi Secret - Recovery - za każdym razem, gdy Choza otrzymuje leczenie, rośnie nie tylko atak, ale powoli staje się "niezniszczalny".
  • Chakra Swallowing - powód, dla którego on i Chiyo stanowią nierozłączny duet. Za każdym razem, kiedy Chiyo wykonuje swój chase, Choza zostaje leczony (wtedy też uruchamia się Akimichi Secret - Recovery).
  • Spiky Human Boulder - reaguje na Wood Style - Universe.
  • Three Treasures Suction Crush - powoduje duże obrażenia u wroga, dodatkowo daje początek chase combo.
  • Secret White Move - Rigid Attack - zwykły atak, czasem rozpoczynający główne chase combo, czasem pobudzające do działania jedynie chase Yamato
  • Secret White Move - Earth Attack i Secret White Move - Heaven Attack - oba chase ataki uzupełniają się wzajemnie, każde z nich może być użyte 3 razy w jednej rundzie (w sumie 6 na rundę).
  • Wisdom of War - za każdy chase atak Chiyo otrzymujemy z powrotem 10 punktów chakry (nie działa w chwili, gdy poziom naszej chakry równa się 100). Dodatkowo w tej formacji ta pasywna umiejętność pełni funkcję leczniczą dla Chozy i Yamato.
  • Wood Style - Deep Forest Emergence - uruchamia pasywną barierę zwiększającą atak i ninjutsu drużyny o 40%. Podczas trwania bariery na polu bitwy, Yamato używa dwóch różnych standardowych ataków.
  • Taijutsu Attack - standardowy atak, nic specjalnego.
  • Wood Style - Beam - działa w połączeniu ze standardowym atakiem Chiyo
  • Hokage Style Elder Jutsu - Tenth Edict On Enlightement - użyteczne w użyciu ze złotym chowańcem. Podwaja obrażenia zadane przez chowańca.
  • Wood Style Chakra - dzięki tej technice Yamato leczy się, gdy Chiyo używa jej chase ataków.

Mocne strony formacji

  • Z każdą kolejną rundą prawdopodobieństwo zabicia Chozy przez przeciwnika maleje.
  • Choć w formacji nie znajduje się żaden medyk, dwie nieosłonięte i najbardziej narażone na atak postaci dostają leczenie w każdej rundzie.
  • Użyty dwukrotnie w każdej rundzie chowaniec zadaje dwukrotnie większe obrażenia dzięki umiejętności Yamato.
  • Wysokie chase combo.
  • Wszystkie pasywne umiejętności ninja idealnie ze sobą współgrają.
  • Odnawialna tarcza w każdej rundzie.
  • Możliwość usunięcia warstwy debuffów.

Słabe strony formacji

  • Jeśli padnie Choza - walka jest przegrana. Podobnie z Chiyo.
  • Umiejętny gracz lub gracz z wysokim i silnym chase combo jest w stanie pokonać Chozę już w pierwszej rundzie.
  • Formacja szczególnie narażona na ataki drużyny, w której główną rolę odgrywają ninja błyskawicy.
  • Drużyna zadaje stosunkowo niewielkie punkty obrażeń w początkowej fazie potyczki.
  • Brak leczenia dla maina i Chiyo.

Medyczne combo v.2

Skład

  • Main Ziemi - z umiejętnościami 33243, summon: Gamaken
  • Choza Akimichi - do zdobycia za punkty w Sklepie Czasoprzestrzeni (Space Time Shop) lub z eventów
  • Chiyo [Marionetki Chikamatsu] - super rzadki ninja do dostania w Skrzyni Zwojów, jej fragmenty można kupić za punkty podczas niektórych eventów
  • Tenten [Wojna Shinobi] - do zakupienia podczas eventu specjalnych okazji (1 fragment za 40 kuponów, całkowity koszt ninja: 1200 kuponów) lub do zdobycia jako standardowy ninja z Skrzyni Edo Tensei (odblokowywana na poziomie 60).

Ustawienie

Ustawienie niemal identyczne, jak w poprzedniej propozycji formacji. Jedyną różnicą jest Tenten, tutaj zastępująca Yamato.

Techniki



  • Earth Style - Super Lightened Boulder Jutsu - są dwa powody, dlaczego warto użyć tej techniki. Po pierwsze, pozwala na wykonanie standardowego ataku każdej postaci dwa razy w jednej rundzie, co zwiększa szansę na rozpoczęcie chase combo. Po drugie - i kluczowe - usuwa jedną warstwę debuffów, co przyda się głównie do walki przeciw ninja używających paraliżu i unieruchomienia (oba efekty skutecznie przerwałyby kluczowe dla tej formacji chase combo).
  • Earth Style - Petrifying Jutsu - przydatne, gdy nie posiadamy w drużynie medyka. Nakłada na najbardziej rannych ninja tarczę, która przyjmie część obrażeń, nie raz ratując nas z opresji. Tarcza ląduje głównie na Chiyo i Tenten.
  • Primary Lotus - reaguje na chase combo Tenten
  • Wood Style - Universe - "drugi" standardowy atak. Nakłada na wroga efekt unieruchomienia i rozpoczyna chase combo Chozy.
  • Defense Knowledge - zwiększa obronę o 20% (daje szanse na przetrwanie Chozie 1-wszej rundy w walce z przeciwnikiem o silne większej od naszej) i podnosi odporność o 60%, co sprawia, że po nałożeniu na ninja tarczy dostaje ona więcej punktów, w efekcie czego ninja w naszej formacji wolniej tracą punkty życia
  • Gamaken - złoty chowaniec, który zapętla chase combo Chiyo


  • Super Expansion Jutsu - daje początek chase combo. UWAGA! Gra traktuje tę technikę jako atak standardowy, jej użycie nastąpi po wykonaniu wszystkich pozostałych zaplanowanych technik specjalnych na polu bitwy.
  • Expansion Jutsu - daje szansę na rozpoczęcie chase combo.
  • Akimichi Secret - Recovery - za każdym razem, gdy Choza otrzymuje leczenie, rośnie nie tylko atak, ale powoli staje się "niezniszczalny".
  • Chakra Swallowing - powód, dla którego on i Chiyo stanowią nierozłączny duet. Za każdym razem, kiedy Chiyo wykonuje swój chase, Choza zostaje leczony (wtedy też uruchamia się Akimichi Secret - Recovery).
  • Spiky Human Boulder - reaguje na chase combo maina
  • Three Treasures Suction Crush - powoduje duże obrażenia u wroga, dodatkowo daje początek chase combo.
  • Secret White Move - Rigid Attack - zwykły atak, czasem rozpoczyna combo
  • Secret White Move - Earth Attack Secret White Move - Heaven Attack - oba chase ataki uzupełniają się wzajemnie, każde z nich może być użyte 3 razy w jednej rundzie (w sumie 6 na rundę).
  • Wisdom of War - za każdy chase atak Chiyo otrzymujemy z powrotem 10 punktów chakry (nie działa w chwili, gdy poziom naszej chakry równa się 100). Dodatkowo w tej formacji ta pasywna umiejętność pełni funkcję leczniczą dla Chozy.
  • Bashosen - Five Element Rout - zadaje olbrzymie obszarowe obrażenia o charakterze wszystkich podstawowych typów chakry. Nie łączy się z żadnym chasem. Dzięki chase combo Chiyo, użycie tego specjalnego jutsu możliwe jest już w pierwszej rundzie.
  • Taijutsu Attack - zwykły atak, czasem wywołujący efekt powalenia.
  • Bashosen - Earth Skin - reaguje na ostatni chase Chiyo. Choć może być wykorzystany dwa razy na rundę, w tej formacji wykorzystany jest tylko raz.
  • Bashosen - Heaven Lightning - zadaje obrażenia dwóm losowym przeciwnikom i nakłada na nich efekt paraliżu (ninja znajdujący się pod działaniem efektu nie może brać udziału w chase combo).
  • Critical Hit Tips - przez 3 rundy szanse za zadanie krytycznych obrażeń zwiększone są o 15%. Poprawia to ilość punktów obrażeń zadawanych przez drużynę w pierwszym etapie potyczki.

Mocne strony formacji

  • Zwiększający się w każdej rundzie potencjał tanka.
  • Możliwość zadania olbrzymich obrażeń już w pierwszej rundzie, dzięki specjalnej technice Tenten.
  • Blokujący chase combo przeciwnika efekt paraliżu.
  • Odwrócenie uwagi od zadawania obrażeń Chiyo przez obecność Tenten (poważnie, większość graczy najpierw używa specjalnych technik na Tenten ☺)
  • Regenerująca się co każdą rundę tarcza.
  • Leczenie tanka dzięki umiejętnościom Chiyo.
Słabe strony formacji
  • Jeżeli Chiyo lub Choza padną w pierwszych rundach, walka skazana jest na porażkę.
  • Mniejsza liczba leczonych przez Chiyo ninja.
  • Łatwa do zabicia Tenten.
  • Brak medyka.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

[P] Ile? Na co? - czyli jak z głową używać zwojów

Chęć polowania na nowych ninja to chyba największa pokusa grania w Naruto Online, szczególnie na samym początku - w końcu ile można grać podstawową Drużyną 7 czy innymi młodocianymi bohaterami Konohy? Możliwość zdobycia nowych ninja za pomocą skrzyń sprawia, że z chęcią wydajemy swoje zwoje już na samym początku - czy aby na pewno postępujemy dobrze? Pojęcie "rzadkiego ninja" Do grupy rzadkich ninja należą ci shinobi, którzy znajdują się na liście, która wyświetli się po najechaniu na ikonę konkretnej skrzyni, a ich zdobycie wiąże się ze specjalnym powiadomieniem o zdobyciu tejże rzadkości w ruchomym pasku na serwerze. Ich zdobycie nie jest łatwe i nie ulegajcie złudzeniu, że dostaniecie ich przy pierwszym losowaniu - chciałoby się. Rzadcy ninja podzieleni zostali na 3 (umowne) grupy: "Częsty" rzadki - w zasadzie znam tylko jeden przypadek, do którego ten termin pasuje - Yugito (Jinchuriki Dwuogoniastego). Została wymieniona na liście rzadkich ninja do zdobyci

[N] Eksplozja zza grobu - Deidara [Edo Tensei]

W chwili, w której piszę tego posta, opisywany przeze mnie shinobi jest najnowszym ninją na angielskim serwerach i, choć nie jest pierwszą postacią z Akatsuki, którą możemy grać (wyprzedził go bowiem Nagato), to na wieść o jego dodaniu nie jeden gracz zatarł sobie ręce, niecierpliwie wyczekując chwil wpuszczenia do gry pozostałych ożywionych wersji członków "brzasku". Deidara [Edo Tensei]           Na polskich serwerach na chwilę obecną niedostępny, na angielskich dodany w sierpniu 2017 jako silny ninja, możliwy do zdobycia w evencie (50 kuponów na jedno losowanie, z którego możemy wylosować 0-4 jego fragmenty). Do zdobycia za darmo na razie niemożliwy. Niech cieszą mnie jego dwa fragmenty, które jakimś cudem udało mi się zdobyć :') Umiejętności Techniki Deidary w większości opierają się o - a jakże - na pozostawaniu na wrogu efektu zapłonu oraz na atakach obszarowych.  C3 - Megaton Statue - specjalna technika Deidary opiera się na zadaniu obrażeń dw